God morgon?

Morgon är det, men så vidare god är den inte.
Det här är en sån dag när man önskar att man kunde ligga kvar i sängen och inte behövde stiga upp något. Ringa på roomservice och be om allt man vill ha. Någon som rastar hundarna, byter kanal på TV:n, skakar täcket och puffar till kuddarna - men den turen hade jag inte idag. Inte den här dagen heller...

Igår kväll var det MODO Hockeys första träningsmatch den här säsongen, för motståndet stod Skellefteå. Jag hade räknat med en hyffsat lugn kväll då jag inte trodde att intresset skulle vara så stort. Tji fick jag! Vi hade fullt upp HELA kvällen. Vi började klockan fem och första kunden kom väl ungefär kvart över fem. Sen brakade det loss och kön tog väl inte slut förrän vid tjogo i nio...alltså vi hade konstant kö i 3,5 timmar!! Helt sjukt! Det var mer folk som handlade än en slutspelsmatch... Till råga på allt fanns det bara 3 kiosker öppna på arenan med 2 personer i varje. Med tanke på att det var över 4000 i publiken säger det sig själv - det går inte! En vanlig elitseriematch med 6000 besökare finns 8 kiosker, flertalet mobila kiosker, pubar och barer öppna. Men inte igår kväll - för ingen annan hade heller räknat med någon större publiksiffra. Det slutade med att vi fick ringa in 2 personer till i vår kiosk för att få det och fungera. Och tur var väl det, annars hade nog både jag och Viktoria legat med magsår idag...

Så igårkväll somnade jag som en stock i soffan, fullt påklädd och fortfarande med sminket kvar. Vaknade runt 03.30 och tyckte att sängen kändes mer lockande. Alltid så skönt att somna i soffan till någon lagomt roande program - men desto jobbigare att kliva upp sen.

Hur matchen gick?? Givetvis blev det vinst till MODO med 4 - 1!! Alltid något att glädjas över... =)

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Jag säger som en av mina hundvänner: -"God morgon?! Det finns inga goda morgnar, det är bara förtal!!!"

Kul att ni hittat ett hus att flytta in i!

Ses på söndag!

Kram

Susanne P

2009-08-19 @ 21:56:27
URL: http://susannep.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0