BEST IN SHOW!!!! =)

Helt otroligt!! I helgen ställde jag ut Gizmo på Open Show i Örnsköldsvik.
Hade inga större förhoppningar innan utställningens början, utan såg mest fram emot en rolig dag.
Sen hoppas man ju alltid att det ska gå bra, men inget man tar för givet direkt.

Gick in med Gizmo i Limit (klassen för de hundar som har CERT på utställning). Han var ensam i klassen och hade ju alltså inte allt för hård konkurrens. Men som domaren sa; kanske synd att det inte var mer konkurrenter då han hade placerat sig högt upp ändå. I bästa hanhundsklass var det blandade åldrar på hundarna och jag trodde inte att vi skulle gå och vinna. Men vilken glädje när domaren räcker den röd-vita rosetten just till mig. =)

Resten av utställningen gick jag mest och mara njöt av dagen i väntan på BIS-finalen. Av någon anledning är det inte lika nervös då. Kanske beror på att man redan vet vad domaren tycker och att det bara är en bonus att bli BIS. Jag kan känna att det "vikta" faktiskt är att bli bästa hane. Känslan när man går in i ringen och vet att man som sämst kan bli BIS-2, den är så otroligt skön. Önskar att alla skulle få uppleva det! När man ställer upp, springer runt och vet att alla tittar på just de två hundar som är i ringen och att det för dagen är de två bästa. Det är sånna här gånger man inser varför man håller på med just hundutställningar. =)





På 13 månader har jag ställt Gizmo på 5 Open Show. Han har fått följande resultat:
* 1 Limit, HP, 1 bhkl, BEST IN SHOW (Sundsvall)
* 1 Limit, HP, 1 bhkl, BEST IN SHOW-2 (Örnsköldsvik)
* 4 Limit (Aspås)
* 1 Limit, HP, 5 bhkl (Örnsköldsvik)
* 1 Limit, HP, 1 bhkl, BEST IN SHOW (Örnsköldsvik)
Så jag har många gånger funderat på hur domaren tänkte när vi ställde i Aspås. Där stod jag nog som en fågelholk i ringen skulle jag tro...2 raka BIS-placeringar och sedan får han inte ens ett HP. Men, men...domaren dömer. Bara att acceptera resultatet.

I December fyller Gizmo 8 år vilket innebär att han blir veteran. Kommer att ligga lågt med utställningar ett tag framöver nu. Sigge behöver växa på sig både fysiskt och psykiskt. Gizmo kommer att ställas under nästa år och då i veternklassen. Det är en speciell känsla att få gå in i ringen med en riktigt välbevarad och pigg veteran. Som när min förra hund, Felix, tog CERT och blev BIM 10½ gammal... Inget man direkt väntar sig när man går in i ringen. =)

Kommentarer
Postat av: Marre

GRATTIS!!!!!!! Åhå, ni är bara bäst ni!!!! STOLT ÖVER ER!!!! Kramar!

2009-08-31 @ 12:53:42
URL: http://drifwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0